Elektrisk plåtnibbler

Elektriska nibblers och saxar. Visa filter Stäng filter. Kapacitet stålplåt: mm. Maskinen klarar 2mm rostfritt, 6mm stål och mm aluminium.


Kompakt och smidig plåtnibbler med mycket goda manövreringsegenskaper, snabb och gradfri klippning.

Tjena Är det någon som provat clas ohlsons plåtnibblare av märket CoTech? Hur snabbt blir stansen ovass? Tryckluft eller elverktyg? Det är så att jag skall köpa ett verktyg för att kunna klippa i plåt och rostfritt, ca mm tjocklek. Frågan är vad man skall ha?


En elektrisk plåtsax eller en nibbler? Vad är egentligen skillnaden? Begöver kunna klippa runda snitt och även runt hörn.

Det skall vara lätt och smidigt nog att kunna manövreras med . Man kapa flera takplåtar samtidigt på ett smidigt sätt. Det finns som bekant många olika sätt och maskiner för att våldföra sig på plåt, själv var jag till helt nyligen övertygad om att en elektrisk plåtsax vore. Jag har tryckluftsdriven plåtnibbler , det går bra att klippa men vilket helvete det är att städa, vanlig plåt kan man använda magnet men aluminium. Folieformar 165X1Mm St. Brödrost Flat Wasco Silver.


Jämför priser och läs recensioner på Elverktyg. Här har vi samlat alla nätdrivna maskiner för plåtbearbetning från Bosch, Flex, Dräco och Makita. Typ nibblelverktyg, plåtsaxar, rörbandslipar, metallsågar etc.


Plåtnibbler , Plåtnibbler , hand och maskin. Denna fråga har inget med hemmabio att höra men eftersom det finns mycket erfarenheter samlat i detta forum så frågar jag ändå. Jag köpte en elektrisk plåtsax fråm Verktygsboden. Jula har den också för en femhundring.


En kommer Caprin att få känna av. Sen kommer jag ändå att köpa Biltemas lilla tryckluftsstickåsg, mest för att den tar vanliga bågfilsblad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rospump

Hydraulslang press

Rückschlagventil symbol fließrichtung