Reduceringsventil vatten jula

Med snabbkoppling typ Cejn, invändig gänga och manometer (0-bar). Vi gör det roligt och prisvärt att fylla verktygslådan. Oljemängden regleras med ställskruv, och sprängskydd samt väggfäste ingår.


Passar till alla flaskmodeller. Med manometrar för tryck och genomströmning. Slangnippel för slang med invändig diameter mm. Den är nog egentligen till tryckreglering av gas men vet ngn om det funkar till vatten också?


Verkar bli väsentligt dyrare med dylik avsedd för vvs och jag undrar om det är ngn skillnad? Skulle vara om det är skillnad i . Hela Rinkaby Rörs verksamhet genomsyras av kvalite och välkända fabrikat. Slang för nedföring av elkabel och dränkbar pump.


Vi erbjuder ett brett sortiment inom vvs såsom rör och pumpar. Lock DINmed gängat hål i mitten. Godkänd för dricksvatten.


Det följde med ett fäste för, som jag tolkade det, man skulle fästa upp den på väggen och ha slang från kompressorn till den och sedan mer slang från den till verktyget. Jula har två, men vad skiljer dem åt förutom priset. Mison men utan ozonkompenserare som blir till saltsyra( har ja för mig) om det blandas med vatten.


Hej, installerade igår en varmvattenberedare på landet, tyvärr så blev det inget bra, för när jag släppte på vattnet så fylldes först beredaren upp, sen öppnade säkerhetsventilen. Alltså måste jag ha en strypning eller reduceringsventil på tilloppet. Det blev en annan beredare så får Jula ta tillbaka sitt skit. Filter: reduceringsventil elverktygstillbehör. Jag besväras av att det blir en hel del vatten i tryckluften, då man kört lite som gör det svårt för sanden att flöda bra och det blir lätt stopp.


Hur har ni gjort för att bli av med vattnet ? Jag har prövat vattenavskiljare som säljs av bla Jula men de fungerar dåligt då de inte fångar upp tillräckligt . Gasvarnare batteridriven iSense. Där köpte jag min för många år sen och den fungerar bra, tror den kostade runt 500kr. Julas vattenavskiljare och den funkar inte alls nå bra enligt mig, släpper förbi en hel del vatten när man arbetar med luftverktyg . Nu målar jag i relativ tystnad - bara evakueringsfläktens ljud - riktigt skönt!


När jag sprutar med en vanlig luftpistol så verkar det komma tunn olja ut tillsammans med luften.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rospump

Hydraulslang press

Rückschlagventil symbol fließrichtung