Dn boklördag

Här hittar du författarintervjuerna, boknyheterna, spaningarna och DN :s recensioner. Här listar varje vecka DN :s kritiker de bästa böckerna just nu. Ledins musik blir film – med Malin Åkerman. Tomas Ledin står för text och musik till musikalfilmen ”En del av mitt hjärta”.


Bokmässechefen Oliver Zille.

Hon skriver också krönikor och kåserier. Malin Ullgren är kritiker, krönikör och redaktör på Boklördag. Efter sommaruppehållet kommer DN :s populära Boklördag tillbaka med förnyad kraft.


Karolina Ramqvist klättrar upp i topp medan Niklas Orrenius bok om Lars Vilks och del två i Elena Ferrantes omtalade vänninesviten är nya på listan. DN:s kritiker listar veckans bästa böcker. Nästa ett helt uppslag ägnades åt Alfabetas böcker i DNs boklördag.


DN Boklördag gillar Diski och McDermid.

Läs de fina recensionerna av Jenny Diskis Allt jag inte vet om djur och Val McDermids Hämndens skugga! Andreas Palmaer och Åsa . Ibland gled rollen som journalist ihop med rollen som vän under arbetet med min bok om Tunisiens kvinnor. Hans självbiografi utkommer redan om fyra veckor och är skriven i samarbete med journalisten Fanny Härgestam.


Ansvarig utgivare: Peter Wolodarski. DN KulturVerified account. Mara Lee och Anders Olsson skriver om ny exillitteratur. Dessutom nyårsnovell av Lina Wolf.


För det första: en zombie, flera zombier. Det finns få saker som skrämmer och lockar mig som zombier, . En fin och ärlig intervju om hur det har varit att skriva den tredje romanen ”Ibland är man lessen ibland är. Denna lördag kom de med flera reportage och artiklar om intressanta böcker. Jag blev mycket nyfiken på Mödrarnas söndag, av Graham Swift.


Abdellah Taïa i DN :s Boklördag. Jag vill få fram intensiteten, galenskapen.

Jag tror att den kommer från min familj, galenskapen. Den är som inpräntad i mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rospump

Hydraulslang press

Rückschlagventil symbol fließrichtung