Hur mycket tjänar en vvs montör

Du hittar även utbildningar relaterade till vvs - montör. VVS -lärling städar på byggarbetsplatser - vvsforum. VVS - montörer vinnare i lönekampen – till vilket pris? En annan grupp som tjänar mer är de . Nyfiken på vad en vvs - montör tjänar ?

VVS-montörerna installerar även olika värmesystem och element. Inom industrin har rören större dimensioner och arbetet innehåller mycket mer svetsning. Industrirörmontören kan också arbeta med underhåll och reparation, som till exempel felsökning, . Medellöner för detta yrke och andra inom Bygg och anläggning, samt annan nyttig statistik. Här är några siffror som vi hämtat från Allastudier.


Skillnaden mellan att arbeta . Tyvärr är VVS-löner inte särskilt jämna.

Det skiljer så mycket som 11. VVS-hantverkare i västra Sverige har högst lön medan dito i området kring Mälardalen tjänar minst. Yrket är ett traditionellt.


Jag undrar hur mycket man tjänar om man jobbar inom jordbruk, som djurskötare på bondgård och växtodlare osv. Intresserad av tråden: VVS - Montör , hur mkt tjänar man? INTE jämföra lönerna i sverige med lönerna i norge.


Utbildade VVS - Montörer som jobbar på oljeplattformar. VVS montör , hur länge är man lärling (i Stockholm), hur mycket tjänar man som lärling? Finns det utbildning i Stockholm där man inte behövt tidigare erfarenheter?


Jag har hittat utbildningar men de är för tusan nere i Gbg, finns det . Hur som helst så bör du ringa runt och höra dig för. Jag själv går sista året på gymnasiet som VVS-lärling och tjänar 79kr i timmen exkl semestertillägg. Hejsan Jag undrar hur jag kan utbilda mig till en VVS montör just nu studerar jag tekninprogrammet på gymnasiet och är inne på det sista året så jag undrar om jag har någon chans att.


Givetvis kan du tjäna tusen, men inte på grund av fantastiska löner, det finns ganska mycket jobb för dem just nu. Tjena, går i 9an och det börjar dra ihop sig till gymnasieval, jag tror jag ska välja bygg men funderar också på el och vvs.

Det jag undrar som kan avgöra lite är hur mycket man tjänar som dom olika yrkena (snickare, elektriker, vvs montör ). Hur mycket brukar det bli över efter skatt osv? En kompis till mig vill läsa till rörmokare, men funderar på lönen. Som projektledare kan lönen skifta mycket beroende . Men det är först när man börjar jämföra samma arbeten i Sverige och Norge som man förstår hur mycket det faktiskt skiljer sig åt. En lagerarbetare i Sverige tjänar i genomsnitt 21.


SEK brutto, motsvarande lön i Norge 31. Så beroende på hur valutakursen står så kan den skilja mycket mer än. De senaste tjugo åren har vvs-montörerna stadig klättrat uppåt mot lönetoppen på bygget och nu ligger de i topp.


Därför finns det alltid en grundläggande efterfrågan på vvs - montörer oavsett hur byggkonjunkturen ser ut i övrigt. De gör redan mycket av det arbete som de skulle göra om de körde eget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rospump

Hydraulslang press

Rückschlagventil symbol fließrichtung