Vattenpump går hela tiden

Vattenpumpen står och går. För några månader sen gick vattenpumpen sönder, inget att undra på då den var år gammal. Fick tag på en ny och fick den på plats efter lite slit.


Men den nya pumpen pumpar vatten hela tiden , går igång kanske flera gånger i minuten ibland och pumpar i kanske sek tills den stoppar. Min vattenpump går hela tiden.

Tryckavkännaren ur funktion? Har vatten i alla kranar. Kan man klämma åt utgående slangen för att se om den. Hydroforpump som går hela tiden - Trädgårdsforumet - Odlas forum. Nu är allt tinat och inkommande rör försett med en värmekabel så det inte fryser igen.


Problemet nu är att pumpen går hela tiden men det blir inget tryck och det kommer väldigt lite vatten ur kranen. Men funkar som den ska när.

Hej, Jag har ett problem med min vattenpump. Den går igång hela tiden för att pumpa upp trycket som sjunker snabbt. Detta sker trots att jag inte använder något vatten. När jag använder vattnet kan det ta slut för att sedan börja rinna igen efter en halv minut. När jag tar lite vatten så hör jag buller och bank i . Ok: blå tub i botten, slangar som går ner i golvet och upp till rören.


Pumpen slår av och på hela tiden när vatten tappas. Vi har en djupborrad brunn med Grundfos pump. Slår till vid ca 2bar och från vid ca 4bar. Hur får jag i mer vatten. Vet att vi tidigare fått fylla på luft i hydroforen (?), men då har det märkts att den står och slår hela tiden , nu hörs den inte alls?


Och jag tror det är den där lilla genomskinliga dosan (full med kuggar o prylar) som hör till pumpen som håller på att ge upp,då går o går pumpen. Jag hade samma problem som du har nu med att pumpen gick hela tiden , det är inte hydroforen utan det är skit som fastnat i ejektorn. Pumpen går efter att 2-liter vatten spolas ur och sedan pumpas 2-liter nytt vatten upp.


Att pumpen går hela tiden när det är tomt i tanken - den vill ju pumpa upp vatten till ett förutbestämt tryck innan den slår av. Men suger luft och får aldrig upp trycket.

Vår Shureflo var begagnad när vi köpte Eilean -99. Och vi har inte rört den sedan dess, . Det var likadant för oss och det var backventilen som var orsaken (vanligt problem enligt verkstadens mekaniker). Kan ju vara lika för er kanske? Med tiden blir det avlagringar i den vilket gör att vattnet har svårt att passera, blir som stopp. Vi knackade på backventilen och då släppte det och vattnet kunde . Nej, vattenpumpen skall inte gå hela tiden om inte vattnet är slut eller någon kran dåligt stängd.


Det sitter en regulator som känner av när rätt tryck uppnåtts och som då stänger av pumpen. Går den hela tiden är det som Henrik skriver. Det finns två typer av vattenpumpar. En som sitter nere i tanken och en . Fläkten går som sagt hela tiden ! Stängde av bilen och startade den igen,.


Kylaren är inte varm och slangen från vattenpumpen började bli varm. Slangen från kylare till termostat är. OM den gått ihop , så går ac-kompressorn hela tiden - och då får du tryck i kondensorn - och då går kylfläkten. Köpte bilen för typ ett år sen och den har under den tiden alltid legat lågt med vatten i kylaren och har jag fyllt på har det försvunnit på kort ti men har.


Hejsan Funderar på en sak. Ja, igår diskade jag en full maskin och den slog av, jag stängde av på vredet, öppnade luckan och lät den stå. Efter en halvtimma eller så tyckte jag det lät konstigt och gick ut i köket, och upptäckte att nån pump i maskinen går hela tiden , TROTS att vredet står på och timervredet på stopp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rospump

Hydraulslang press

Rückschlagventil symbol fließrichtung