Flammig diskbänk

Diskbänken är ett av de ställen hemma som vi torkar absolut oftast! Att ha en ren och fräsch diskbänk är en självklarhet, men den är ju också väl synlig och vi vill därför ha den så blank och fin som möjligt. Börjar din diskbänk kanske bli lite flammig eller få fula fläckar?


Vi lär dig enkla knep som får . Löjligt problem kanske men jag stör mig på att vår diskbänk ej går att få fin.

Den blir flammig när den torkar oavsett om jag använder vatten eller ngt rengöringsmedel. Har testat flera olika och det enda som blir bra är möbelpolish men jag orkar ej stå och gno med det varenda dag. Silverputsmedel på diskbänken - hur få bort märken? Jag har testat olika medel men inget som funkar.


Prenumerera gärna på min kanal. Gillar du klippet, klicka på Tumme Upp isåfall. Bytte nyligen kök, men tycker inte att jag lyckats putsa upp diskbänken till att bli lika blank och fin som det övriga rostfria.


Provat med såväl badrumsspray, antikalkmedel som putsmedel till rostfria vitvaror.

Beställ Universal Allputsmedel, det är . Bäst av allt: Det du behöver har du säkert redan hemma i ditt skafferi! Har köpt en heltäckande diskbänk i rostfritt stål från Franke, men har svårt att få den ren. Behålla gammal rostfri diskbänk , hur kan jag putsa. Makena: Skinande blankt utan gift var det här! En annan fiffig grej jag lärde mig för några år sedan är att man kan putsa diskbänken och diskhon med bakpulver (det funkar med bikarbonat också) och ättika.


Då gör man bara som så att man strör ut en liten hög bakpulver (eller bikarbonat) på diskbänken. Sedan häller man på lite ättika eller ättiksprit. Lägg besticken i diskhon, strö över maskindiskmedel och slå över kokhett vatten. Låt ligga tills vattnet svalnat något. Rör om och borsta med diskborste eller svamp.


Skölj väl och torka torra. Hur blir diskbänken blank? Gnugga in diskbänken med en skvätt vinäger och några droppar diskmedel, efterpolera . Min äkta hälft ville göra den gamla diskbänken fin och har gått på den med vim och svinto!


Hela diskbänken är flammig och det är stora ringar!

Mammapappa-proffs: Inlägg: 974: Blev . Jag var en gång i tiden återförsäljare för Ramnäs rostfria diskbänkar , och det enda medel jag behövde med mig vid reklamationer var något som hette Star Clean. Rostfritt har en skyddande yta av kromdioxi som är stabil, och tar man bort den, så blir ytan flammig. Fula fläckar efter silverputs på diskbänken ! Svar från Marlene: Du kan prova med ättika och bikarbonat. Blanda det till en massa och gnugga.


Men det låter tyvärr som ett svårlöst . Gnugga diskbänken med urpressade citronskivor så blir den skinande ren och doftar gott! Marléne och Rolf städar ur kylskåpet. De använder ljummet vatten, handdiskmedel och mjuk svamp med trasa.


Var noga med att torka ordentligt torrt efteråt så undviker du isbildning. Det är lätt att glömma bort att rengöra vattenkokaren. Och kanske tänker man att kokande vatten löser det mesta av sig självt. Men så är inte fallet, så en rengöring då och då är bra att göra.


Find this Pin and more on inredning by evakrogh. Här är enkla sätt att göra det på. Efter användning av bänken, torka rent och torrt.


Gör du inte detta så kan du få en flammig och grå yta. Använd gärna diskmedel och rent vatten. Ta bort detta med följande sätt:.


Formulera din fråga och avsluta med valfri signatur och din ålder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rospump

Hydraulslang press

Rückschlagventil symbol fließrichtung