Stopp i toaletten papper

Det finns alltid en risk att drabbas av ett stopp i toaletten och det kan av förklarliga skäl kännas pinsamt att ringa oss på Avloppsjouren för att åtgärda detta. I de flesta fall så behöver du heller inte göra så. Det är nämligen inte så svårt att rensa en toalett och komma till bukt med ett stopp. När hon väl ska spola så ser hon att allt papper orsakar stopp och när man spolar så stiger vattenytan snabbt för att sedan sjunka långsamt.


Att råka ut för stopp i toaletten är aldrig kul, speciellt inte om det händer när du besöker någon annans toalett. Om du inte har någon vaskrensare nära till hands är det inte heller det enklaste att lösa den problematiska situationen.

Men nu kan du vara lugn: det finns andra metoder för att få toaletten att spola . Jag håller på att krevera! Fick äntligen tömma tarmen efter nästan en veckas förstoppning och det blev väldigt. Andra stoppet i toaletten på en måna vad är fel?


Brukar ni lägga bajs i toaletten innan ni papprar? Stopp i toaletten - kan man hälla i kaustiksoda? Vad kan man göra för att lösa upp det hela?


Tror att det kan vara pappret eller så som sitter lite fast. Totalt stopp i toaletten !

När vattnet inte sjunker undan i toaletten blir ditt badrum både otrevligt och ickefungerande. Byggmentor reder ut vad du ska göra när toaletten inte vill spola bort det du knappast vill se. Prova att berätta om ditt problem eller din lösning på Byggmentors badrumsforum, och läs gärna . Ja, men du verkar ju rätt efterbliven som mular ner hushållspapper i toan och till den mängd att det blir helt stopp.


Alla vet väl att man inte ska ha hushållspapper i toan? Man ska ju använda toapapper, som löser upp sig lättare. Sedan sitter du som en skolunge som har tappat sina pengar i ån och grinar . Sent i Lördags så hade största grabben varit på muggen och råkat kasta i lite väl mycket papper så toaletten nästan svämmade över. Precis sånt man längtar efter klockan åtta en Lördagskväll eller hur ;).


Hur-Fixar-man-bort-löser- Stopp-i- toaletten. Men jag hämtade pumpen som jag tidigare löst proppar i . Vet inte vart jag ska skriva, men tänker att jag hör av mig här. Om det rör sig om ett stopp i toalettens vattenlås är man oftast medvetna om detta från början, eftersom det ofta händer när det har kommit för mycket papper eller främmande föremål i toaletten , varefter man har spolat men då innehållet inte försvinner. I detta fall kan man försöka lösa stoppet med en vaskrensare, men kom . Håll toaletten ren och tvätta med ett speciellt rengöringsmedel cirka en gång i veckan. Om du till detta är noggrann och inte slänger mycket papper till en spolning eller använder toaletten som slaskhink, är risken inte så stor att du får stopp i avloppet.


Hur försiktig och noggrann du än är, kan du få ett igenkorkat avlopp. Här är tips, knep och lösning oavsett om stoppet är i toaletten , handfatet eller i diskhon. På några sekunder är det fixat!

Håller med till fullo av egen erfarenhet. Man ska inte spola ned något annat i toaletten än lagom mycket papper tillsammans med utsläppet. Kopplade in en vattenslang på duschen, tryckte in slangen hyfsat långt (~meter ) och spolade med full kraft. Drog slangen åt mig och inte förräns den var nästan framme i skålen på toaletten så började vattnet stiga. Läs också: Så rengör du din kaffekokare med bikarbonat.


Spolar jag toaletten nu så sjunker . Fyll en spann med vatten och häll från så hög höjd som det är möjligt ner i toan. Tricket gör att det skapas ett tryck som förhoppningsvis löser problemet direkt. Papper eller något annat som fastnar kan leda till att det inte funkar lika bra som vanligt att spola och i värsta fall leder det till översvämning. Det är viktigt att åtgärda problemet innan det går så långt eftersom vatten som rinner över.


Har du stopp i toaletten ? Hej brutalcs, vet inte om detta hör in på detta forum men det är så att jag har varit hemma själv i typ dagar du och mamma och pappa kommer hem på fredag, men nu till mitt problem. Min polare spillde öl på golvet och torkade upp det med papper och kastade all papper i toaletten och nu går det inte att . Efter otaliga stopp i avloppet i huset så känner jag att det är dags att dela med mig av mina erfarenheter. Detta papper är gjort för att suga upp vatten och löses därför inte upp i avloppet.


Redan nu ska man rensa loss för att förhindra ett större stopp som kanske kräver experthjälp för att få bort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rospump

Hydraulslang press

Rückschlagventil symbol fließrichtung